vrijdag 13 januari 2012

Waarom drinken we frisdrank?

Op Stenden is het mogelijk om 'duurzame' (Oggu) frisdrank te kopen. Een tijdje geleden dat ik frisdrank gedronken heb -- thee en koffie smaakt ook goed. Daarnaast is ons drinkwater ook drinkwater. Maar vandaag heb ik het weer eens geprobeerd. Wel lekker. En zoet.

Zelf ben ik een paar jaar geleden gestopt met het drinken van frisdrank. Het voelt goed. Suikers willen je nog wel eens druk maken. Daarnaast merk je het in de portemonnee. Nu ik in een (saai?) economieles zit, dacht ik aan deze vraag: waarom drinken we eigenlijk frisdrank?

Ja. Geen idee eigenlijk. Ik weet dat frisdrank niet al te gezond is. Niet voor de tanden en niet voor de rest van je lichaam. Bijvoorbeeld door alle suikers. En of 'Light of Zero' zo gezond is weet ik niet. Hoe denk jij daarover?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten