maandag 21 november 2011

Levensduur van spullen


"Hoe lang blijven spullen bij jou? En wanneer laat je ze los?"
 Twee vragen die vanmorgen bij me opkwamen.

Vaak blijven spullen lang bij me. Ik neem namelijk ook de tijd om ze te kopen.

    • koelkast bijvoorbeeld;
    • of het bankstel.
Sinds enkele maanden is er een grote vierkante bartafel het huis ingekomen... Die wil ik ook nog lang hebben ook.

Maar naast dat, laat ik ongemerkt ook veel (en snel) los. Dat kwam vanmorgen in me op.
    • isoleerkan - waar is die nou gebleven...? Ergens achtergelaten dus.
    • Plastic zakken van het brood - ze kunnen niet onbeperkt hergebruikt worden
    • eierdozen
    • en meer.
Kleine items. Toch een grote impact als je dat een heel jaar doet.... 52x brood. 52x eieren. De isoleerkan niet hè... Daar koop ik er niet elke week 1 van.

Vertel... Hoe lang blijven spullen bij jou? En wanneer laat je ze los?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten