zaterdag 10 december 2011

Minder afval maakt gelukkiger!

Dat is een statement die zeker voor mijzelf geldt. Al zou het alleen maar het loopje vanuit mijn huis naar de afvalcontainer zijn -- die worden namelijk minder door Zero Waste. Verder geeft het gewoon een goed gevoel. 

TIP  |  Doe het stap-voor-stap, jouw weg naar minder afval. Dat maakt je bewuster. Het geeft je de kans om te genieten van jouw reis. En vind je het leuk? Deel dan je verhaal, net als vele anderen, via een blog. Wat is jouw verhaal? Ik ben nieuwsgierig.

Minder afval betekend voor mij onder andere:

    • Minder sjouwwerk, naar je huis en naar de prullenbak.
    • Bewuster zijn van wat ik aan afval maak en zoek naar alternatieven.
    • Bewuster koopgedrag. Ik weet beter wat ik koop. (denk ik)
    • Gezonder eten. Producten die ik koop zijn zonder of met minder E-nummers.
    • Sneller je eten koken. Je hoeft niet overal het plastic van te verwijderen voordat je gaat koken.
    • Kleinere ecologische voetafdruk op deze aarde.
    • Veel leermomenten. Ik lees en schrijf over Zero Waste. Elke dag leer ik weer iets nieuws. Soms geef ik anderen inzichten. Ook dat geeft een kick :)
En vooral dat laatste punt: 'veel leermomenten', vind ik erg belangrijk. De inzichten die ik doe komen van (heel) veel verschillende websites. Op veel verschillende plaatsen in de wereld. Het voelt goed, verbonden te zijn met zoveel goede mensen.

Dankjewel voor het lezen. Vind je deze blogpost de moeite waard? Deel 'm dan via Twitter, Facebook en Google+. Of schrijf een bericht en deel jouw verhaal/tips&trucs/ideeën.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten