vrijdag 2 december 2011

December feestdagen -- vier gedachten


Vandaag heb ik een aantal kleine cadeautjes voor mijn familie gekocht. Morgenavond vieren we, iets te vroeg, Sinterklaas met de familie. Iedereen geloofd nog in de goedheilige mannen en vrouwen om ons heen, die ons elk jaar weer verwennen. En niet alleen op Sinterklaasavond.

Twee gedachten, van mij, over de komende feestdagen.

  • Een cadeau ontvangen kan een WOW-gevoel geven. Vooral wanneer iemand iets geeft wat jij écht héél graag wilt hebben. Of wanneer je iets krijgt, dat de relatie tussen jou en de ander omschrijft.
    Tijdens feestdagen kun je extra laten zien wat iemand voor jou betekend. Zeker wanneer je tijd vrijmaakt om hét cadeau voor iemand te vinden of te maken. [na de feestdagen deel ik met je, de cadeaus die ik aan geliefden heb gegeven]
  • Feestdagen zijn geen verplichting. Alhoewel het vaak wél zo lijkt. Ik interpreteer het zo: Feestdagen, zijn een feest wanneer je die zelf creëert. Dus doe iets wat jij leuk vindt, zodat je er een feest van kan maken.
  • Tijdens de feestdagen hoef je niet veel geld uit te geven. Dat bepaal je zelf. Geniet en deel.
  • Feestdagen kunnen ook Zero Waste. Zeker wanneer je producten zonder verpakking inkoopt en tijdens de feestdagen de goede hoeveelheden maakt. 1 is genoeg. Niet?

Hoe denk jij over de feestdagen?


Dankjewel voor het lezen. Vind je deze blogpost de moeite waard? Deel 'm dan via Twitter, Facebook en Google+.


[Dit is een post van mijn persoonlijke blog.]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten