dinsdag 22 januari 2013

Waarom ik eet, wat ik eet

Omdat ik moe (of lui) ben—niet zelf il koken of nog een half uurtje in bed wil blijven liggen.
Omdat ik het druk heb—(en denk) geen tijd heb om zelf de aardappelles te schillen.
Omdat mijn lichaam 'verlangt'—echt waar—naar pizza óf patat.

Uiteindelijk allemaal smoesjes. Om een voorbeeld te nemen: Geen tijd hebben om zelf te koken en toch wel tijd hebben om 20 keer per dag facebook/mail te checken ... Daar heb ik, als ik erop terugkijk, dan toch mijn bedenkingen bij. Hetzelfde geldt voor 'moe' zijn, in mijn geval: wel tijd hebben om een uur te snoozen. Dan te denken dat ik fris en fruitig op sta (niet dus). Het resultaat: snel en/of onvolledig ontbijten.

En maar al te vaak zorgen deze smoezen voor extra afval (dat is immers waar mijn blog over gaat, niet?). Simpelweg een pizzadoos—of erger: plastic bakjes van de snack, met papier en tasje. Daarnaast mogelijk ok van spullen die over datum raken omdat ze niet op tijd worden opgegeten...

Hoe dan wel? Nou, ik kwam laatst langs dit artikel van Leo Babauta van zenhabits: how to savor life. De moeite waard om te lezen.

Geniet, nooit met mate. :) — Doe het bewust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten