dinsdag 1 mei 2012

Koninginnedag [do -- or not]

In Leeuwarden dit jaar. Koninginnedag. Een mooie stad, alleen nu dan in het orange. Mooi eigenlijk, dat 'iedereen' zijn spullen bewaard tot deze dag. Op deze dag al die spullen uitstalt. Te koop zet. En aan het eind van de dag alles opruimt, wat niet verkocht is, en vervolgens alles weer thuis een plek geeft of terug op zolder plaatst -- tot volgend jaar? [sarcastisch... nee. volgens mij gaat het ook echt zo] Aan de andere kant, staat de (toekomstige) koper van al dat spul. 


Hoe ik Koninginnedag ervaar? Als een groot feest, een mooie gelegenheid om goed spul te verkopen [en soms het minder goede spul ook] en het is een gelegenheid waar je iets van de markt haalt dat je nog wilde hebben. Een mooi voorbeeld van het laatste, is dat mijn vader een mooie espresso-machine van de markt vandaan gehaald heeft. Hij werkt nog goed ook.

Hoewel ik deze orangedag leuk vind, hoef ik er zelf niet al te lang bij te zijn. Van binnen voelt het niet goed. Te druk, behalve in de ochtend tussen 6-10u is het nog leuk te doen. Na deze tijd is het beste al gekocht en verkocht. Daarna begint de sfeer, op de markt dan, te dalen. Alsof mensen denken: "koop mijn sh*t. Liever nu dan later, dan kan ik namelijk ook nog meefeesten."

Maarja. Maakt ook niet uit. Wat heb ik dan gedaan heb op Koninginnedag:
.  Heerlijk relaxt wakker geworden
.  Genoten van een kop thee en ontbijt
.  Even over de markt gelopen
.  Lesgegeven (bodypump & bodybalance)
.  Gelezen
.  en meer. Lekker relaxt -- weg van de drukte.

Hoe was jouw Koninginnedag? Nog iets op de kop weten te tikken... of juist iets verkocht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten