dinsdag 5 februari 2013

Het perfecte 'minder afval' afwasmiddel — weet jij het?

Vandaag draait het om afwasmiddel. Sinds een jaar gebruiken we ecover afwasmiddel. Werkt op zich ok. Zeker nadat we een aantal alternatieven geprobeerd hadden (blok Marseille zeep, zuiveringszout, citroensap, etc.) maar tot nu toe is ecover dan het afwasmiddel waarmee we de afwas schoon krijgen en het milieu iets minder belasten—denken wij.

Ik ben op zoek naar suggesties... Ken jij iemand, of gewoon jezelf, die een goed alternatief heeft voor normaal afwasmiddel? Een Minder Afval afwasmiddel...

Thanks!
Benny

4 opmerkingen:

  1. Je zou sunligth zeep kunnen proberen, er bestaan nog steeds zeepkloppers en daar doe je dan zo'n blok in om een sopje te kloppen,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Kniepertie! Hier ben ik ingedoken en ik denk dat ik het maar gewoon eens ga proberen (voor de prijs hoef ik het niet te laten ;-)

      Verwijderen
  2. Dat gebruikt mijn schoonmoeder ook altijd, de zeepklopper. Ik denk dat je als afval dan alleen het kartonnen doosje van de zeep hebt. De afwas wordt prima schoon op deze manier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen, over de zeepklopper, die ben ik tijdens m'n zoektocht ook tegengekomen :D
      Goed om te horen dat het werkt, dat sunlight zeep.

      Verwijderen