zaterdag 10 september 2011

3 voordelen van verhuizen

Verhuizen brengt veel stress mee, hoor ik veel mensen zeggen. Echter heeft vehuizen ook voordelen. Zeker ook een aantal zero waste voordelen. Die heb ik zelf maar weer eens ervaren, sinds ik kortgeleden zelf verhuist ben.

  • Nieuwe start. Het geeft je een nieuwe startlijn. Soms heb je het gevoel dat je een plafond bereikt hebt. Een voorbeeld. Waar ik voorheen werd en mijn afval heen bracht, werd papier niet gescheiden (een grote afval container voor de studentenflat). Waar ik nu woon, is die scheiding er wel.
  • Nieuwe inzichten. Zoals: In elke woning waar ik tot nu geleefd heb, was energie, gas en water al geregeld. Deze keer heb ik het geregeld en gelijk voor een 'groen' merk gekozen. 100% groene energie en gas.
  • Nieuwe mogelijkheden. Zo heb ik nu in mijn nieuwe woning een tuintje. 1x raden wat je daar kunt doen... Bijvoorbeeld groente en/of kruiden verbouwen. Naast dat, kan ik nu ook een poging wagen aan een eigen compostbak.
  • Welke voordelen zie jij, als je zou verhuizen of verhuist bent...? Deel ze in het opmerkingen gedeelte of op twitter.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten